Tarnobrzeg: Debata nad rozwojem transportu województwa

Trwają konsultacje społeczne dotyczące projektu Programu Strategicznego Rozwoju Transportu Województwa Podkarpackiego do roku 2030 oraz projektu Prognozy oddziaływania na środowisko. Dziś z tej okazji w Sali w Państwowej Uczelni Zawodowej im. Prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu odbywa się konferencja konsultacyjna.

W spotkaniu udział biorą Władysław Ortyl, marszałek Województwa Podkarpackiego, Ewa Draus wicemarszałek Województwa Podkarpackiego, prof. dr hab. Tomasz Komornicki, Kierownik Zakładu Przestrzennego Zagospodarowania, Zakład Przestrzennego Zagospodarowania PAN – ekspert zaangażowany w prace nad powstawaniem Programu, Paweł Wais, dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego UMWP, Joanna Szozda, Dyrektor Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego, UMWP oraz Lucyna Zymyn, pracownik Podkarpackiego Biura Planowania Przestrzennego w Rzeszowie (o/ Krosno).

LIVE

Subskrybuj
Powiadom o
86 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Walentynka
2 lat temu

Rozbudowa obwodnicy w trzech kierunkach, budowa nowych dróg w mieście, to podstawa rozwoju miasta.

krzysztof k
2 lat temu
Reply to  Walentynka

a na wiosne ruszamy z budowa plany budowy drog powtarzam plany budowy drog

Walentynka
2 lat temu
Reply to  krzysztof k

Dostaniesz złotą łopatę do roboty, i ruszysz na 5 biegu.

obywatel
2 lat temu
Reply to  Walentynka

A dlaczego nie w czterech kierunkach ???

Leon z.........
2 lat temu
Reply to  obywatel

TYZ PROWDA.

Walentynka
2 lat temu

Niprowdu

Walentynka
2 lat temu
Reply to  obywatel

Nie da się dublować kierunków.

Walentynka
2 lat temu
Reply to  obywatel

Rozbudowa kierunek Chmielów Jadachy, rozbudowa kierunek Mokrzyszow, Stale z wiaduktem i 3 kierunek: Trześń, Gorzyce

krzysztof k
2 lat temu
Reply to  Walentynka

tak tak na wiosne ruszymy

Walentynka
2 lat temu
Reply to  krzysztof k

Wy to nie, bo jesteście przycofani, ale samorząd województwa to dużo może.

krzysztof k
2 lat temu
Reply to  Walentynka

tarnobrzeg to miasteczko na uboczu z malym natezeniem ruchu przez ktore nie przebiega nawet droga krajowa po co tu nowe drogi?czas prosperity tej meotropolii skonczyl sie juz dawno

Walentynka
2 lat temu
Reply to  krzysztof k

Twój czas się skończył, Tarnobrzeg czeka na nowe rozdanie kart

krzysztof k
2 lat temu
Reply to  Walentynka

chyba w innym wcieleniu

pracownik
2 lat temu
Reply to  krzysztof k

Nie lodźcie się.Cale centrum komunikacyjne i handlowe północnego Podkarpacia było jest i pozostanie w Stalowej Woli.Tylko ze teraz w jeszcze większym udziale.Te konsultacje dotyczą tylko tego na co ewentualnie mogą liczyć Tarnobrzeg,Sandomierz czy Nisko.A mogą liczyć na niewiele.Takie minimum.

mariusz
2 lat temu
Reply to  pracownik

a czemu wymienie sie tu sandomierz przecia to inne wojewodztwo

krzysztof k
2 lat temu
Reply to  Walentynka

tak tak samorzed wojewodztwa bedzie inwestowal w drogi w tarnobrzegu spoko

obywatel
2 lat temu
Reply to  Walentynka

W jaki sposób to ma być zrobione przecież drogi te kierunki ( drogi) były i są.
Droga w kierunku Stalowa to chyba wojewódzka, droga w kierunku Chmielowa to chyba powiatu ziemskiego a droga w kierunku Trześni to chyba że masz na myśli przez Sobów ( bo grota obecnie w kierunku Sandomierza też jest ) ???
Chyba że będą wysiedlać aby rozbudować te kierunki aby rozbudować ( czyli poszerzyć )?

Juliusz Cezar
2 lat temu

Wszyscy ci, którzy uważają, że Pan Prezydent niczego nie robi i nie załatwia dla miasta zachęcam do wysłuchania fragmentu nagrania mniej więcej od 1:55:00 a następnie wypowiedzi m.in. Pani Rektor czy Pani Radnej Bożeny Kapuśniak. Są to bardzo ważne głosy i zwłaszcza ze strony Prezydenta wyszło wiele świetnych pomysłów, które wszyscy tarnobrzeżanie – niezależnie od poglądów – powinni popierać. Wreszcie mamy włodarza, który na forum wojewódzkim czy krajowym dba o nasze interesy.

Juliusz Cezar
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Errata: Pani Radnej Bożeny Kapuściak – przepraszam za pomyłkę.

rowerowy
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Poruszę z mojej strony. Wytłumacz jak prezydent dba o rowerzystów zatwierdzając budowanie dróg pieszo-rowerowych z kostki? Mam na myśli ciągi takie jak na Mickiewicza i Orląt Lwowskich. Oprócz tego jak dba o rowerzystów nie dopuszczając ruchu rowerów na chodniku wzdłuż Dzikowa? Tylko proszę o konkrety, a nie lanie wody.

Juliusz Cezar
2 lat temu
Reply to  rowerowy

To jest kostka o gładkiej powierzchni (cięta), w odróżnieniu od łupanej czy tzw. kocich łbów. Więc jedzie się po niej równo i przyjemnie. Poza tym Prezydent ma dbać o miasto, a nie tylko jego wybrane grupy. Do bogatych miast Tarnobrzeg nie należy, więc trzeba równoważyć liczbę inwestycji z dostępnym budżetem. Ważne że ścieżki są i można po mieście poruszać się bezpiecznie.

rowerowy
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Czyli jak twierdzisz dbanie prezydenta o rowerzystów polega na tym, że ścieżki są robione z kostki gładkiej a nie kocich łbów i że w ogóle są robione. To rzeczywiście troska i osiągnięcie biorąc pod uwagę, że w programie wyborczym miał rozwój infrastruktury dróg rowerowych. Popatrz sobie na zdjęcie w artykule jaki tam widać ciąg pieszo-rowerowy. Nawet nad cudownym jeziorem nie ma takiego standardu dla turystów, bo część piesza jest z kostki. A odnośnie dbania o miasto a nie wybrane grupy, to wedle tego nie powinny robione chodniki dla pieszych, jezdnie dla kierujących pojazdami itd., bo to są przecież wybrane grupy. Ale o tym chyba już nie pomyślałeś.

Juliusz Cezar
2 lat temu
Reply to  rowerowy

Pieszymi jesteśmy wszyscy, kierującymi pojazdami czy pasażerami również, rowerzystami niekoniecznie. Pomimo tego, rozwój infrastruktury drogowej to fakt, mimo że nie są to drogi asfaltowe, to jednak są i ich liczba się zwiększa. Lepiej, żeby rowerzyści mieli więcej dróg rowerowych z kostki niż z asfaltu tylko w wybranych miejscach.

rowerowy
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Ale dlaczego ścieżki w mieście nie są wykonywane z asfaltu? Nawierzchnia asfaltowa jest lepsza w użytkowaniu i tańsza w budowie niż kostkowa. Poczytaj branżowe opracowania na ten temat, jak nie wierzysz. Zresztą najlepszym dowodem jest to, że jezdnie tarnobrzeskich ulic są wykonywane z asfaltu. Gdyby nawierzchnia z kostki była lepsza, to na Mickiewicza i Orląt Lwowskich jezdnie byłyby z kostki. A odnośnie drugiego nawet gdyby uznać, że w Tarnobrzegu nikt nie jeździ rowerem po ulicach, co jest bzdurą, to nadal występuje zaprzeczenie twojej logiki, że prezydent ma dbać o miasto a nie wybrane grupy, bo dla pieszych są budowane chodniki, a dla kierujących pojazdami jezdnie. Według twojej logiki na ulicach powinny być budowane jednolite pasy asfaltu lub kostki na całej szerokości drogi i niech użytkownicy z różnych grup się mieszają i sobie radzą.

Juliusz Cezar
2 lat temu
Reply to  rowerowy

Jezdnie są budowane także dla rowerzystów, gdyż jeśli nie ma drogi dla rowerów, to rowerzysta ma obowiązek poruszania się po jezdni. Chodniki po części też są dla rowerzystów (jeśli są ciągami pieszo-rowerowymi). Tam gdzie to możliwe, są budowane osobne ścieżki, a czy z kostki, czy asfaltu to już kosmetyka. Grunt że są równe.

rowerowy
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Popatrz, czyli jednak ulice w mieście buduje się z podziałem na części drogi dla WYBRANYCH GRUP, a nie z jedną częścią drogi DLA MIASTA. Sam podważyłeś swoją wcześniejszą logikę. A skoro czy asfalt czy kostka to KOSMETYKA, to niech ścieżki będą budowane z asfaltu, tak jak jezdnie. Będzie taniej i prościej, bo nie trzeba będzie bawić się z układaniem kostki, tylko raz przyjadą maszyny do asfaltu i zrobi się za jednym razem jezdnie, chodniki i ścieżki. Ciąg pieszo-rowerowy na zdjęciu w artykule jest cały asfaltowy.

Juliusz Cezar
2 lat temu
Reply to  rowerowy

To napisz do UM w tej sprawie, jak Ci tak zależy. Dla mnie to jest obojętne, czy to jest asfalt czy kostka, kostka ładniej wygląda i skoro miasto z niej korzysta to widocznie też jest tańsza. Aczkolwiek sam jestem ciekaw jakie byłoby uzasadnienie na poziomie wydziału techniczno-inwestycyjnego i drogownictwa.

rowerowy
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Przecież ktoś pisał tu, że był wniosek do prezydenta w tej sprawie i odmówili. Nie pamiętam czy były podane powody odmowy, ale tak czy inaczej nie mam po co pisać o to samo. Wtedy nie chcieli, teraz też by nie zechcieli. Kostka jest tańsza jak ktoś chce sobie podjazd utwardzić, bo asfaltu trzeba kupować większą ilość i mieć do niego maszyny, ale przy budowach dróg nie ma takich problemów. A odnośnie estetyki, raz że to kwestia subiektywna a nie obiektywna, a dwa że asfalt można zabarwić lub pomalować gdyby np. prezydent zapragnął mieć gdzieś zieloną ścieżkę.

Ten z rowerem
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

PIsanie do UM nic nie da.

Dla rowerzystów nie jest obojętne z czego jest wykonana droga rowerowa. Powinna być z asfaltu.

Najwyraźniej nie jeździsz rowerem po tych pseudo drogach rowerowych. Wsiądź na rower, jednego dnia przejedź je wszystkie, a zobaczysz jak niewygodnie się po nich jedzie.Jak kostka zniechęca do jazdy po niej.

Kostka z asfaltu
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Przy lekkich temperaturach ujemnych kostka czy asfalt to kolosalna różnica.

Juliusz Cezar
2 lat temu

Ile takich dni w roku mamy? Poza tym przy takich temperaturach to lepiej nie jeździć na rowerze, niezależnie czy ścieżka jest z kostki, czy też asfaltowa.

obywatel
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Ha, ha, ha – masz rację , w zimę siedzieć w domu a nie prowokować choroby ( grypę).
Później narzekania że kijem w parapety walą!

Ten z rowerem
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Drogi z kostki niestety nie są równe. Nie są równo ułożone. W Tarnobrzegu nie potrafią wykonać poprawnie dróg rowerowych. Rowerem trzęsie w trakcie jazdy. Ponadto dochodzą do tego wstrząsy spowodowane krawężnikami dróg dla samochodów, przecinających drogi rowerowe.

Zapamiętaj sobie gościu, że jak się coś wybuduje nawet niepoprawnie, to się do tego przez wiele, wiele lat nie wraca. Nawet nic się nie czyni, aby spartoloną robotę poprawić. Tarnobrzeg i jego drogi rowerowe spitolone w każdym calu są tego dobitnym przykładem: droga rowerowa w kierunku Wielowsi, droga rowerowa w kierunku Stalów, droga rowerowa w kierunku Miechocina i dalej do Ocic. Dosyć budowania takich dróg rowerowych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ten z rowerem
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Cytat: „Lepiej, żeby rowerzyści mieli więcej dróg rowerowych z kostki niż z asfaltu tylko w wybranych miejscach.”

Moje zdanie jest inne. Lepiej mieć mniej dróg rowerowych asfaltowych w wybranych miejscach niż więcej drog rowerowych z kostki.

Czy do Waszych łbów wreszcie dotrze, że po kostce źle sie jedzie rowerem?

Lucas
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

To mają być powody do zadowolenia i wdzięczności? Proszę sobie obejrzeć filmik z jazdy przez Eindhoven, przyjrzeć się jakie są standardy rowerowe w zachodniej Europie i porównać z Tarnobrzegiem. To jak porównywać współczesny rower miejski do starodawnego składaka.https://www.youtube.com/watch?v=g7kbNn0RiaE

Juliusz Cezar
2 lat temu
Reply to  Lucas

No obejrzałem ten filmik – prawie połowę trasy jechał po kostce i jakoś wszystko w porządku. Poza tym jeździł jak chciał, nawet raz przejechał na czerwonym, ja takich standardów popierać nie będę.

Lucas
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Jechał po kostce na niektórych jezdniach, które są z kostki, ścieżki rowerowe, po których jechał, są z reguły asfaltu i to czerwonego. Dla porównania w Tbg zdecydowana większość ścieżek jest z kostki, trafiają się także jezdnie z kostki, np. na ulicach przy pl. Głowackiego. Poza tym chodziło o standardy infrastrukturalne, a nie behawioralne. Jeśli zająć się tymi drugimi, to w Tbg wielu rowerzystów również jeździ jak chce, np. po chodnikach. Podsumowując Pańskie argumenty są niezasadne.

kolarz
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Pod znakami nakazu oznaczającymi ścieżki w takim standardzie powinny być tabliczki z napisem: „Nie dotyczy kierujących rowerami, którzy nie chcą korzystać z ciągu”, lub podobnym. Jazda rowerem szosowym po czymś takim nie jest komfortowa, a w niektórych miejscach można wręcz uszkodzić rower.

rowerowy
2 lat temu
Reply to  kolarz

W sumie to rozwiązałoby problem obowiązku jazdy po tych „ścieżkach”. Ale takie coś nie przejdzie, bo jak stawiają znaki zakazu ruchu rowerów przy jezdni gdzie zaraz obok jest znak drogi pieszo-rowerowej, to widać jakie są trendy: zbudować ciąg z kostki trochę szerszy od przeciętnego chodnika i wysłać na niego rowerzystów między pieszych, żeby nie przeszkadzali samochodzikom na jezdni.

Juliusz Cezar
2 lat temu
Reply to  rowerowy

Tak, bo na jezdni jest ruch i jeśli nie ma warunków dla rowerzystów, to lepiej żeby poruszali się ciągami pieszo-rowerowymi, które często są puste. Więc to w trosce o Wasze bezpieczeństwo.

Lucas
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Jeżeli chce Pan przenieść wszystkich rowerzystów poza jezdnię, to proszę najpierw stworzyć dla nich infrastrukturę rowerową z prawdziwego zdarzenia w miejsce tarnobrzeskich quasi-ścieżek. Dla porównania w Austrii ciągi dla rowerów w standardzie takim jak kostkowe ścieżki w Tbg, a nawet lepszym, są oznaczane jako nieobowiązkowe dla rowerzystów (znak informacyjny zamiast znaku nakazu).

comment image

rowerowy
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

To czemu tak nie robią z chodnikiem wzdłuż Dzikowa – znaków drogowych czy słupków do nich nie można dostać? Poza tym co się stało z tym, że prezydent ma dbać o miasto a nie wybrane grupy? To jednak ma dbać o różne grupy, w tym rowerzystów, czy o jakiś bliżej nieokreślony ogół zwany przez ciebie miastem?

rowerowy
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Jeszcze coś: robienie obowiązkowymi dla rowerzystów dróg pieszo-rowerowych takich, jak m.in. te na Sikorskiego przy terenie budowy galerii, służy przede wszystkim wygodzie kierowców samochodów. Co innego gdyby było to rozwiązane tak, jak opisał wyżej kolarz. Wtedy rowerzysta, zależnie od warunków, umiejętności i roweru, mógłby wybrać, czy chce jechać między pieszymi po kostce, czy obok aut po asfalcie.

Ten z rowerem
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Pod warunkiem, że ciągi rowerowe będą z asfaltu.

Ten z rowerem
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

„… to lepiej żeby poruszali się ciągami pieszo-rowerowymi, które często są puste. Więc to w trosce o Wasze bezpieczeństwo.”

W trosce o rowerzystów bezpieczeństwo należy budować drogi rowerowe asfaltowe, a nie z kostki. Już to zrozumieli radni jednej z pobliskich gmin. I tak się wypowiedzieli, ze zrezygnowali z kostki, wybudowali drogę rowerową asfaltową, dla bezpiecznej jazdy rowerzystów.
W tym zapyziałym Tarnobrzegu, gdzie wszystko co się robi, robi się na przekór logice i zdrowemu rozsądkowi, do nikogo to nie dociera.

Ten z rowerem
2 lat temu
Reply to  Ten z rowerem

Wszystkie moje odpowiedzi dostały po jednym minusie. Czyżby Julcio odwiedził forum?

RADA KOBIET
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

A np. rada kobiet w Tarnobrzegu to nie wybrana grupa? Podwójnie wybrana, po pierwsze tylko dla kobiet, a po drugie tylko dla tych, które spełniły określone wymogi. Tak więc są grupy, którym poświęcana jest uwaga, nie udawaj niezorientowanego.

Jola Cezarowa
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Juliuszu, zrób coś, bo pijar się pogarsza przez to, że nie odpowiadasz adwersarzom.

obywatel
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Tak najważniejsze głosy : kolegów i koleżanek ????
Nie bredź Julcio głosy swoich znajomych to można sobie w d…. WŁOŻYĆ.

Juliusz Cezar
2 lat temu
Reply to  obywatel

Po pierwsze to nawet nie posłuchałeś, co powiedział Prezydent, jakbyś posłuchał, to byś widział, że walczy o to, by jak najwięcej inwestycji obejmowało nasze czwórmiasto, zwłaszcza Tarnobrzeg. Po drugie, to nie znajomych tylko osób decyzyjnych w mieście, pogódź się z tym. A po trzecie to nie interesują mnie twoje upodobania, w tym co i gdzie sobie wkładasz.

obywatel
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Szkoda tylko że w tym twoim czeormiescie zakłady ( inwestycje )
w miejsca pracy powstają i są za wyjątkiem TBG.

MmtT
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Czy do strategii województwa można wyciągnąć budowę centrum komunikacyjnego północnego Podkarpacia przy dworcu PKP, kompleksowa obsługa w zakresie transportu + usługi, budowa parkingu wielopoziomowego, stanowisk zadaszeń, itp. itd.

obywatel
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

Oddał chyba 8 mln a nie musiał – oto twój wójt??
Jeszcze nie słyszałem aby jakikolwiek wójt, burmistrz oddał jak dają ????

Juliusz Cezar
2 lat temu
Reply to  obywatel

To co, lepiej żebyśmy więcej stracili? To była trudna decyzja, ale jakąś trzeba było podjąć.

obywatel
2 lat temu
Reply to  Juliusz Cezar

A co niby byśmy stracili ???
Może byśmy zyskali 8 mln ???
Kwestia zapatrywania ?

Moje miasto
2 lat temu

Tylko rozwój nowych dróg i reindustrializacja Tarnobrzega i okolic, turystyka nie wyżywi miasta i przyczyni się do jego upadku.

Ttmmich
2 lat temu
Reply to  Moje miasto

Chyba, że chcecie stworzyć miasto duchów. Ta strategia nadaje się do kosza, bo Tarnobrzeg jest skazany w niej na niebyt, a inwestowanie w jezioro to strata kasy, dla zwykłego mieszkańca Tarnobrzega, który dopłaca do tego przybytku rocznie bardzo dużo. Chcemy zakładów pracy i pracy na miejscu, dość marnotrawstwa.

mariusz
2 lat temu
Reply to  Ttmmich

jak chcecie to sobie zbydujcie

Kuper-kop
2 lat temu
Reply to  mariusz

Kopa dostaniesz malutki człowieczku

obywatel
2 lat temu
Reply to  Moje miasto

Jak nie wyżywi ???
To po co inwestować kasę ???

doktorM
2 lat temu

Ruszyła przebudowa zabytkowego dworca kolejowego w Stalowej Woli – Rozwadowie. Będzie perełką! Przywrócenie historycznego piękna elewacji, połączenie elementów dawnego wystroju z nowoczesnością i podniesienie standardu obsługi podróżnych – to główne cele rozpoczętej przebudowy dworca Stalowa Wola Rozwadów. PKP S.A. przekazały poniedziałek 14 lutego wykonawcy plac budowy. Renowacji zostanie poddana elewacja wraz ze znajdującymi się na niej detalami architektonicznymi, gzymsami czy opaskami dookoła okien i drzwi. Kolorem dominującym będzie beż. Detale zostaną utrzymane w odcieniu starej bieli, a odtworzona na wzór historycznej stolarka okienna i drzwiowa będzie ciemnobrązowa. Kolorystka elewacji będzie współgrała z nowym, wykonanym z dachówki karpiówki dachem o kolorze wypalanej gliny. Na elewacji pojawią się przestrzenne, podświetlane napisy „dworzec kolejowy” (od strony miasta) oraz Stalowa Wola Rozwadów z logotypem Polskich Kolei Państwowych S.A. (od strony peronów). Ciekawostką jest odtworzenie na elewacji południowo-wschodniej historycznego napisu „Rozwadów”. Całość osiągniętego w ten sposób efektu estetycznego podkreśli nocna iluminacja dworca. Olbrzymią metamorfozę z poszanowaniem przejdzie przestrzeń obsługi podróżnych. Hol pełniący funkcję poczekalni będzie mieścił się na parterze północnej części budynku. W wystroju wnętrza postawiono na połączenie elementów historycznych z nowoczesnością. Zaplanowano rekonstrukcję historycznej posadzki złożonej z kwadratowych beżowych płytek, którą uzupełnią ornamentalne płytki w kolorze beżowym i czerwonym. Ma ona współgrać z nowoczesną… Czytaj więcej »

walt
2 lat temu

rozwój transportu ?
to łatwe !

lotnisko ze Stalową w Turbii i do tego łącząca się z obwodnicą ekspresówka plus kolejowa szprycha i reaktywowanie dworca postawionego przez Kaisera…. no i most na Wiśle by można rzucić rozwój miasta Tarnobrzega na drugi brzeg… gdyby hrabia Tarnowski miał taki gest i rozmach kilkaset lat temu to dziś byłaby tu kraju całego stolica.

a tak na dziś do autostrady ponad godzina jazdy,koleją właściwie tylko do Rzeszowa bo do stolicy to z 5,5 godziny pociągiem jeśli się nic nie zmieniło odkąd ostatni raz sobie tę przyjemność zafundowałem,do lotniska też około godzina jazdy (Jasionka) więc generalnie mogłoby być lepiej ale jak na taką dziurę na prowincji to i tak nie jest źle… znaczy gorzej było i śpiewały 😉

Malutki dzorg
2 lat temu
Reply to  walt

Rozbudowa obwodnicy i połączenie dróg krajowych w Tarnobrzegu, by zdarzyć przed S74 bo później już się nic nie są zrobić.

walt
2 lat temu
Reply to  Malutki dzorg

S74 budują i planują już chyba 3 a może i 4 dekadę… czy przed 2030 uda się nią przejechać w naszych okolicach ?

bo na euro 2012 już mieliśmy mieć ekspres w 2 godziny do stolicy i szybkie tory.

to,że za tuska niespecjalnie w prowincję inwestowano to ok jakoś to rozumiem ale za pis też nic się z tym nie dzieje więc jak mieć nadzieję ? mija 7 lat i nadal tylko o planach słyszymy,zaraz przegrają i już zupełnie zapomną w Warszawie o takich prowincjach jak nasza ?

myslenie nie boli
2 lat temu
Reply to  Malutki dzorg

chlopcze czy ty naprawde sadzisz ze s 74 kiedykolwiek powstanie? jesli juz to raczej nie za naszego zywota

Kuper-kop
2 lat temu

W tym roku ma ruszyć od Kielc do Opatowa

pozdrawiam serdecznie
2 lat temu
Reply to  walt

te za wisla jest juz inne wojewodztwo radze popatrzec na mape wiec lepiej rozwijaj sie w innym kierunku a co do szprychy to najblizsza bedzie dla was w sstalowej woli

doktorM
2 lat temu

Ruszyła przebudowa zabytkowego dworca kolejowego w Stalowej Woli – Rozwadowie. Będzie perełką! Przywrócenie historycznego piękna elewacji, połączenie elementów dawnego wystroju z nowoczesnością i podniesienie standardu obsługi podróżnych – to główne cele rozpoczętej przebudowy dworca Stalowa Wola Rozwadów. PKP S.A. przekazały poniedziałek 14 lutego wykonawcy plac budowy. Renowacji zostanie poddana elewacja wraz ze znajdującymi się na niej detalami architektonicznymi, gzymsami czy opaskami dookoła okien i drzwi. Kolorem dominującym będzie beż. Detale zostaną utrzymane w odcieniu starej bieli, a odtworzona na wzór historycznej stolarka okienna i drzwiowa będzie ciemnobrązowa. Kolorystka elewacji będzie współgrała z nowym, wykonanym z dachówki karpiówki dachem o kolorze wypalanej gliny. Na elewacji pojawią się przestrzenne, podświetlane napisy „dworzec kolejowy” (od strony miasta) oraz Stalowa Wola Rozwadów z logotypem Polskich Kolei Państwowych S.A. (od strony peronów). Ciekawostką jest odtworzenie na elewacji południowo-wschodniej historycznego napisu „Rozwadów”. Całość osiągniętego w ten sposób efektu estetycznego podkreśli nocna iluminacja dworca. Olbrzymią metamorfozę z poszanowaniem przejdzie przestrzeń obsługi podróżnych. Hol pełniący funkcję poczekalni będzie mieścił się na parterze północnej części budynku. W wystroju wnętrza postawiono na połączenie elementów historycznych z nowoczesnością. Zaplanowano rekonstrukcję historycznej posadzki złożonej z kwadratowych beżowych płytek, którą uzupełnią ornamentalne płytki w kolorze beżowym i czerwonym. Ma ona współgrać z nowoczesną… Czytaj więcej »

Ten z rowerem
2 lat temu
Reply to  doktorM

Jako rowerzystę to mnie interesuje: czy z rowerem swobodnie po Polskich Kolejach będę się mógł poruszać, w tym po holach dworców kolejowych. Pozostawienie roweru z sakwami (kiedy zachodzi konieczność zakupu biletu) i z całym turystycznym dobytkiem, przed budynkiem dworca, kiedy podróżuje się w pojedynkę nie wchodzi w rachubę. abym nie został na peronie, nawet, kiedy mam bilet w ręku na podróż z rowerem. abym mógł wprowadzić bez problemu rower do szynobusu , innego pociągu i bezpiecznie z nim dojechać do celu. aby w szynobusach było widoczne z daleka oznakowanie drzwi, symbolem roweru, w miejscu, gdzie rower można wprowadzić do wagonu/ lub szynobusu w szczególności (oznakowania czasem są, ale zbyt małe.) Na szynobusie słowackim widziałem taki symbol roweru, ale w bardzo dużym wydaniu, widocznym z daleka. abym nie musiał targać ciężkiego roweru z sakwami po schodach prowadzących do peronu. Windy bywają, ale… ciasne, zbyt małe, aby zmieścić rower trekkingowy ( z kołami 28″ ) objuczony sakwami. Ledwo się mieszczą mniejsze rowery z kołami 26″,i to pod warunkiem, że skręci się przednie koło i na widelcu przedniego koła nie ma zamontowanych sakw. Poza tym zawsze się winda może zepsuć z człowiekiem w środku a, że nie są niektóre oszklone i w miejscach… Czytaj więcej »

walt
2 lat temu

mnie ona w Stalowej by nie przeszkadzała nawet.

ale długa droga do tego i nie wiem czy jej w ogóle dożyję bo na ekspresówkę już czekam 20 lat więc nie będę się tym emocjonował.

a po pisie będzie rządził ktoś inny i może cały ten projekt wysadzić dosłownie w powietrze.

doktorM
2 lat temu
Reply to  walt

Spokojnie.Tak samo mowiono o S19 ze jesli juz zbuduja to za 30 lat a tu masz.Minelo trzy lata i Stalowa Wola ma S 19 .Tak ze CPK napewno powstanie zgodnie z planem

zyro
2 lat temu
Reply to  doktorM

Nawet gdyby zmieniła sie władza na nigdy niemającą pieniędzy dla ludzi PO i PSL oraz komuchów z SLD to prace beda juz tak zaawansowane ze tylko kretyn by z tego zrezygnawal.

walt
2 lat temu
Reply to  doktorM

https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_ekspresowa_S74_(Polska)

podskakuję z radości,że po blisko 30 latach wciąż jej nie ma w Tarnobrzegu.

pis rządzi już 7 rok i gdyby nie niemiecka kasa ze złej zlewaczonej Ue widziałbyś takie inwestycje jak przysłowiowa świnia niebo 🙂

ale zawsze warto marzyć.

Kuper-skop
2 lat temu

Do stalowej nie pojadę wybiorę Flix busa

waclaw w
2 lat temu
Reply to  walt

czy to jest konkurs zyczen?

walt
2 lat temu
Reply to  waclaw w

owszem,my w Tarnobrzegu mamy się za dosłownie pępek jak nie świata do Polski i wszystko co najlepsze powinno być tu a już na pewno nie w Stalowej bo kompleksy wówczas nie dają nam spać jak samochody na tarnobrzeskiej rejestracji na parkingu przy Vivo 🙂

Wincent Pierd
2 lat temu
Reply to  walt

Tak powinno być u nas bo jesteśmy lepsi, wszystko się wkrótce zmieni, zawsze po chudych latach nadchodzą grube. Teraz Tarnobrzeg

walt
2 lat temu
Reply to  Wincent Pierd

historia ta odległa i najnowsza pokazuje,że czas Tarnobrzega był od 1975 do 1998 i już lepiej nie będzie.

waclaw w
2 lat temu
Reply to  walt

a co bysta chcialy byc ksiestwem?

tak to wyglada
2 lat temu
Reply to  walt

tarnobrzeg nigdy nie powinien byc miastem wojewodzkim niestety brac czerwona zdecydowala inaczej

walt
2 lat temu
Reply to  tak to wyglada

być może i nie powinien ale był i akurat za czerwonych miasto Tarnobrzeg przeżyło swoisty boom i okres prosperity 🙂

tak to wyglada
2 lat temu
Reply to  walt

no to fakt tow gierkowi musicie postawic pomnik z dziury uczynil wasze miasteczko wojewodztwem

Wincent Pierd
2 lat temu
Reply to  waclaw w

Nie to są żądania.

waclaw w
2 lat temu
Reply to  Wincent Pierd

pomarzyc mozna

fach
2 lat temu

Jakie drogi zostały zgłoszone do drugiej edycji Ładu? Bo minął już chyba termin składania wniosków.

JAKIE DROGI?
2 lat temu
Reply to  fach

Na stronie urzędu nie widzę informacji o tym. Chyba to nie tajemnica.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
86
0
Would love your thoughts, please comment.x
Skip to content