Z e-wizyty w ZUS korzysta codziennie kilkuset klientów. Od dzisiaj podczas wideorozmowy można spotkać się z doradcą ds. ulg i umorzeń.
Już ponad 7,5 tys. klientów skorzystało z e-wizyty w ZUS. Zdalna konsultacja z ekspertami Zakładu cieszy się coraz większą popularnością. Od dzisiaj podczas wideorozmowy z pracownikiem ZUS będzie można załatwić już nie tylko sprawy związane z emeryturami, rentami, wypłatą zasiłków, czy prowadzeniem firmy, ale również porozmawiać z doradcą do spraw ulg i umorzeń.
W połowie października ZUS uruchomił e-wizytę. To wideorozmowa z naszym ekspertem, dzięki której można załatwić większość spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą. Z tej bezpiecznej formy kontaktu skorzystało już ponad 7,5 tys. klientów, a ich liczba systematycznie rośnie. W ostatnich dniach codziennie e-wizytę umawiało po kilkaset osób.
Podczas e-wizyt klienci zadawali pytania dotyczące przede wszystkim emerytur i rent (2 375), zasiłków (2 132) oraz kwestii związanych z prowadzeniem firmy, w tym także pomocy w ramach Tarczy Antykryzysowej ( 1 912). Blisko tysiąc osób pytało o zasady i terminy wypłaty zasiłków. Od dzisiaj podczas e-wizyty z ekspertem ZUS będzie można omówić również sprawy z zakresu ulg i umorzeń.
Doradca ds. ulg i umorzeń na podstawie informacji przedstawionych przez klienta wskazuje mu najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań. Może także zaproponować płatnikowi rozłożenie zadłużenia na raty, odroczenie terminu płatności czy zawieszenie postępowania egzekucyjnego.
Trzeba pamiętać, że w każdej chwili można anulować termin e-wizyty. Wystarczy kliknąć w link „anuluj wizytę” w wiadomości e-mail otrzymanej z ZUS. Dzięki temu z wolnego terminu będzie mógł skorzystać ktoś inny.