Uroczyste otwarcie Dziennego Domu „Senior+”
ul. Sandomierska 25, Tarnobrzeg
Najważniejsze informacje
Początek | Piątek, 14 lutego, godz. 10:30 |
---|
Prezydent Miasta Tarnobrzega oraz Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Tarnobrzegu serdecznie zapraszają na uroczyste otwarcie Dziennego Domu „Senior+” w Tarnobrzegu.
Dzienny Dom „Senior+” przygotowany jest na przyjęcie 50 seniorów. Placówka czynna będzie od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 15:30. Uczestnicy będą mogli korzystać z obiadów przygotowanych w kuchni Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie, które będą dowożone do budynku przy ul. Sandomierskiej. W placówce zatrudniono cztery osoby, w tym kierownika. Do Dziennego Domu Senior+ w pierwszej kolejności przyjęte zostały osoby, które od lat czekały na miejsce w tego typu placówce. W przypadku większej liczby chętnych, będzie utworzona lista rezerwowa.
Dzienny Dom Senior+ utworzono w ramach Programu wieloletniego programu „Senior +”.
Na parterze budynku utworzono następujące pomieszczenia:
- Sala ogólnodostępna, pełniąca funkcje jadalni i świetlicy – wyposażona w stoły, krzesła, komody, regały, telewizor oraz wieżę audio (standard minimum w ramach Programu).
- Kuchnia ze zmywalnią przystosowana do wydawania posiłków – wyposażana w meble, płytę indukcyjną z piekarnikiem, kuchenkę mikrofalową, zmywarkę, lodówkę, robot kuchenny, stół, krzesła, garnki i odpowiednie naczynia oraz inne sprzęty i przybory kuchenne (standard minimum).
- Sala do utrzymania aktywności ruchowej – wyposażona w drabinki, materace, rotory do rąk i nóg, ergometry rowerowe, platformę wibracyjną, tablicę oporową do ćwiczeń manualnych, piłki rehabilitacyjne oraz krzesła (standard minimum).
- Pokój zabiegowo-pielęgniarski – wyposażony w kozetkę lekarską, szafę medyczną oszkloną, parawan medyczny, ciśnieniomierze, meble biurowe (standard minimum).
- Łazienka z trzema toaletami i umywalkami (w tym dla osób niepełnosprawnych) oraz prysznicem z krzesełkiem i uchwytami. (standard minimum).
- Szatnia – zlokalizowana w obszernym holu, wyposażona w indywidualne szafki dla uczestników, ławki i lustra (standard minimum).
- Pomieszczenie klubowe – wyposażone w regały z książkami i prasą, kanapę, fotele, stół, krzesła, telewizor z szafką, laptop z dostępem do Internetu, biurko z krzesłem obrotowym i lampkami (standard ponad minimum określonym w Programie).
- Sala terapii zajęciowej – wyposażona w regały, stoły, krzesła (standard ponad minimum). Na piętrze budynku przebudowano trzy pomieszczenia: pokój przeznaczony dla administracji –kierownika Domu oraz pokój socjalny dla pracowników, w którym pracownicy będą mieć możliwość przygotowania i spożywania posiłków, a także przechowania odzieży prywatnej (w tym wierzchniej i innych rzeczy) oraz odzieży służbowej. Oba pomieszczenia wyposażone zostaną w odpowiednie meble oraz sprzęty biurowe. Ponadto na piętrze planuje się utworzyć w jednym pomieszczeniu wydzielone miejsce na pralkę i do prasowania wyposażone w pralko-suszarkę, żelazko, deskę do prasowania i suszarki (standard ponad minimum określonym w Programie).
W budynku zamontowano także windę.